Det rycker i kroppen..

..När jag hör bra musik! Sitter idag igen på jobbet och försöker vara en god arbetare som förtjänar den ynka lilla lönen vi får här. LIte svårt måste jag erkänna. Helt plötsligt spelas det bra musik på radion (som jag förövrigt smygspelar på, absolut förbjudet att ha den på) och jag känner hur hela jag förvandlas till E-types dansare eller nåt:) Vin-nerven börjar rycka efter goda röda drycker, benen sprätter och tankarna i huvudet hamnar på ett mörkt svettigt dansgolv med sjukt mkt folk. och allt känns så roligt. Helt plötsligt kommer verkligheten tillbaka och jag upptäcker till min fasa att det är ljust av en BIG lysrörsarmatur rakt ovanför skallen, jag sitter rakt upp å ner på en halvbra kontorsstol och musiken kom ju bara från den smygspelande radion.. Inte ens drycken var röd..

Drömmar.. Ja, det kan man ha. Många..
Oftast drömmer jag så sjukt så det tåls inte ens att berätta.
Drömde en gång att jag och en kompis blev jagade med en man med en sån där elektrisk häcksax, han skulle döda oss på detta makabra sätt. Glans-is var det förstås där vi sprang. Joda, han hann ifatt oss och kompisen blev bara "splatter"
Inte normalt.. Hua..

Snart ska jag få komma hem till ensamheten igen, barnet sover hos mormor och sambon är borta på jobb.
Blandad känsla för ensamheten, jag värdesätter den enormt samtidigt som det är hemskt skönt med den där varma famnen på kvällarna i soffan.

Nähä, om man måste dra sig tillbaka till verkligehten nu och jobba en stund till:)

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0