Långt mellan uppdateringarna..

Jo jag vet, jag är lite kass på att uppdatera bloggen. Kanske ingen som saknar inläggen heller men.. :)

Har satt igång Milan efter vilan och det fungerar bra. Önskar resultat har uppnåtts. Mera motor och lättare ridning pga det eftersom han bjuder själv. Han är ju fortfarande lite trixig kan jag tycka, kan bli stark och knapparna man hittat dagen före kan han bytt till nya knappar dagen efter:) Men han är rolig! Han hittar på så mycket tok den där kusen.. Häromdan var han ytterst ambitiös, nästan överambitiös. Han lyssnade på minsta lilla vink från min sida, på både gott å ont. När han blir sån måste jag skärpa upp mig å verkligen bli stilla och bara ge honom otroligt tydliga signaler annars blir det fel., Nyttig häst att rida faktiskt..
Min nya sadel är helt underbar! jag hoppas verkligen den passar på Dumle sen oxå. Bättre sadel har jag inte suttit i tror jag. Man riktigt klistras fast i den.

Tilda har haft feber igen i helgen så idag är jag hemma å vabbar. Hon är bättre idag så det lutar nog åt dagis å jobb imorgon.
Vi får lite besök ikväll av min moster till Tildas förtjusning:) Hon ska hit å hämta lite dynor som jag inhandlat åt henne på Fritidsmöbler. Blir trevligt med lite besök.

Till helgen blir det tävling igen, en LB1 och LA4 i Vansbro ska vi rida denna gång. Nu jävlar måste det gå bättre. jag ska rida som en galning!! Haha.. Mitt bästa å lite till, då borde det bli bra:)

Har longerat Dumle dagligen nu efter kastrtationen och det fungerar jättebra. Han lär sig snabbt den lilla busen. Har linat honom i grimma bara eftersom han hade en stor vargtand som ska tas bort. Testade med träns första dagen men han slängde med huvudet hela tiden och verkade inte gilla läget riktigt..
Nu hoppas vi på tillväxt över sommaren!!

Nä, nu ska jag mysa med min halvkrassliga lilla unge<3

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gillar att "smyga" runt här ;)

2009-04-21 @ 15:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0