Nu är det slut på riktigt:(

Ja imorgon börjar verkligen allvaret igen. Semestern är slut/över/finito/over, U name it.. Färdigslappat är det iaf..
Tillbaka till tidiga mornar, instängda dagar innanför glasrutor. Till råga på allt säger de att högsommarvärmen kommer nu.. Bläää....
Men man får vara glad att man har jobb i dagens läge, många sitter hemma jämt och önskar inget hellre än att få gå till ett arbete. Att få känna sig behövd. Dock tror jag min arbetsplats klarar sig galant utan mig. Inte för att jag gör ett dåligt jobb men ändå..

Älsklingen har fyllt år i helgen vilket har firats, om än i liten skala så har det ändå firats. God paj, trevlig sällskap och ett nöjt  födelsedags"barn";)

Jag å Linda filmade Dumle häromdan, tror inte han är så dum min lilla skrutt:) I mina ögon rör han sig rätt bra för att vara helt sommartrött och stinn av betet. Tänk om det fanns nån duktig människa som kunde ta han efter 3 års testet och göra nåt bra av honom för att sen lämna tebax honom vid 4-5 års ålder till mig:)
Jag är mer å mer inne på att inte tampas med honom som 3 åring, visst, han kanske blir kanonsnäll men nå hyss brukar det då komma i den åldern. Ja, vi får se vad som händer med den karriären:)

"Min" Milan blir nog med största sannolikhet kvar i Halmstad för alltid. Det fungerar bättre å bättre för de två vilket är kanonskoj:) Han är otroligt svår att INTE tycka om, att hitta en liknande kuse blir nog svårt.. För både mig ,och henne om han nu skulle komma hit igen sen..  Men nån ska jag väl kunna hitta:) För nåt år sen va det Vanten som va min drömhäst, trodde aldrig jag skulle hitta nån som han igen. Men så kom Milan, lite svårriden från början men som faktiskt jag hittade knapparna på. Allt är en erfarenhet, jag har ju haft ett antal hästar hemma nu och man lär sig nåt nytt på de alla..
Den största läromästaren va egentligen Havreman. Rörde sig inte bra men kunde allt. Å de han inte kunde lärde han sig lekande lätt. Vi hade oxå skoj, otroligt skoj:) Å min gamla Java, den låååååånga hästen;) haha.. Vi hade oxå roligt. Min föärsta egna häst, sjukt svår att rida i form. Iaf för mig som inte va så duktig då. Nu tycker jag faktiskt att jag kan titulera mig duktig;) hehe.. Alltid kan man lära sig mer men jag "slutade" på toppen av min ryttarkänsla nu iaf:)
Givetvis tar man med sig allt detta i bagaget till nästa häst, Dumle, Milan eller vem det nu blir;)

Till veckan ska jag försöka måla hallen hemma, om det inte blir högsommarvärme för då blir det bad med gumman:)

Nu är det dags för lite kvällsmat sen mys med darling:)

Hejhej:)

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja tänk vilken resa du gjort med alla hästarna :)Man vet aldrig vad framtiden har med sig...Kanske du sitter med en liten knodd i din famn nästa år ;)

2009-08-03 @ 08:56:32
Postat av: Bloggerskan:)

Ja vi får hoppas på det:) Det är bättre än hästar det;) hihi.. För ett tag iaf:) Sen blir det väl fullt i stallet igen kan jag tro.

2009-08-03 @ 09:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0