Ökad kroppsmassa, bläähh....:(

Ställde mig på vågen förra veckan, den visade en relativt hygglig siffra, dock ett eller kanske tillåme ett å ett ½ kg mer än förut. Idag ställde jag mig där igen, 2KG PLUS!!!!! What??
Jag har därför idag bytt kläder hundra gånger, inget sitter bra:( Det pyser över, hänger lite varstans och bara USCH!
Jag har lite panik i kroppen att jag måste börja göra nånting, att sluta rida va ingen "hit".. Min "att göra nerv" börjar skrika efter en häst igen. En häst att träna på, att känna sig slut efter ett pass, att bli svettig och nöjd..
En egen häst.. Som jag kan göra som jag vill med.
Jag längtar så efter Milan.. Jag vet, jag tjatar om denna Milan som om han vore nåt oumbärligt, nåt utöver det vanliga. För mig tror jag han är det..
Eftersom jag nu är så tjock idag (jag vet, jag är säkert fånig) så tog jag med mig lilla älsklingsungen och gick en sväng medan hon cyklade. Vi knatade ner till hockeyplan där jag så många gånger tränat mig svettig med nåt fyrfota under mig.
Jag kunde riktigt se mig själv sitta där och göra öppnor, slutor. Nåt byte där eller där. Bråka lite i hörnet för att hästen inte vill ställa sig åt rätt håll eller flyga en liten sväng åt sidan för att det kom en cykel från ingenstans..
Så underbart..
Jag vet, jag har säkert möjligheten att få rida hos vänner men det är ju inte riktigt samma sak som att få gå ut i stallet och pyssla här hemma. Men givetvis bättre än inget:)
Sen är det ju oxå så att ibland måste man få klaga lite och tycka lite synd om sig själv;) Vill ni inte höra min klagosång kan  ni helt enkelt bara låta bli att läsa här;)

Å förresten, den där storken han har då inte uppdaterat sin GPS på länge.. Ljusterbrovägen 28 verkar inte finnas på hans karta. Kanske får sätta ut en skylt, "här är det";)

Jaja, hursomhelst så har iaf Mariah & Johan fått en liten flicka<3 Lilla Lovisa kom till världen igår med raketfart!
Stort GRATTIS igen till dom:)

Puss å Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0