Nu vill jag ha snö.

Jag längtar efter STORA dalande snöflingor, snö som knarrar under skorna när man går ute. Det tysta underbara nä rman går ut och det snöar. Allt känns bara så "dovt" på vintern, snön dämpar alla ljud och allt känns bara så fridfullt:)
Poetikst va? ;)
Men faktiskt, jag längtar varje dag efter snö! Huur konstigt som helst egentligen eftersom jag varje vinter längtar efter sol och sommar..
Men men.. Tror det är ljuset jag vill åt. Regn regn å regn blir bara så mörkt.
Svart när man vaknar, svart när man åker hem från jobbet och svart hela tiden..

På hästfronten händer nästan inget igen. Gribaldi hästen blev det inget med, Therese häst kunde jag inte rida överhuvudtaget. Sthlms hästen på 180 har jag lagt åt sidan. För stor, långsam och full i benbitar..
Ska iaf till Leksand och prova ett sto nästa vecka ev. I mitt tycke lite gammal och för dyr men det är nära och bra så vaför inte?
Deala kan man göra sen;)

I helgen verkar det som att det blir pysslarhelg hemma, CHarlie ska laga taket till hästarna som kommer nästa helg (äntligen, hrmm ). Det skulle visst snickras en dörr till förrådet ev och sen ska hagen ses över, stolparna svajar lite. Vi hoppas på fint uteväder:)

Nähäpp, nu är det jobb igen!


Tänk er en full galopp i detta.. Mums..  (kanske lutar liiiite för mkt bara, hihi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0