Idag håller jag mina tummar

Har idag satt ut en annons på min älskade lilla häst Dumle. Bara utlånas för inridnig och tillridning. Trodde förstås inte att jag skulle få nåt svar alls men har fått ett iaf. En tjej som arbetar i ett dressyrstall som unghästryttare och som nu sökte en 2 åring att matcha inför 3 årstestet. Skulle det vara nåt bra kan jag inte göra annat än att klappa händerna:)
Vilken grej, nån som kan rider in honom samt tränar och ev kanske hinner med nån tävling. Peeeerfekt!!
Jag hoppas att tjejen i fråga är seriös och duktig samt givetvis att Dumle duger åt henne. JAG tycker iaf att han är fin och har framtiden för sig i rätta händer..
  Delayed BW

I övrigt idag så har jag jobbat, förstås.. Har även sökt ett nytt jobb som personlig assistent. Inget jag egentligen kanske vill göra men för att komma upp i lön lite måste man ta det som erbjuds. Nu vet jag ju inte ens om jag är rätt man för det här jobbet men söka måste man..
Milan får stå idag, har uträttat lte ärenden efter jobbet så tiden var knapp. Iofs har han gått ett flertal dar på raken nu så han måste väl få vila lite han oxå:) Imorrn är det ridhus inplanerat sen på torsdag kanske Åsa ska hoppa. Till helgen tar vi dagen som den kommer:) Ev tränig på söndag för Annica, måste ringa henne å höra.
Ja, det rullar på som ni märker. Gött om även Dumle kan få börja göra nåt snart. Är ju ingen panik eftersom han bara är två år men det ska ju börjas på..
Tillåmed Charlie har förstått nu att jag kanske är tvungen att låna ut/sälja/betala för tjänster/ göra nåt!! för att han ska kunna ridas in ordentligt. Då jag är ensam jämt i mitt stall, ja förutom Åsa, så blir det svårt att fixa det. De eju lixom inte bara att svinga sig upp å säga hoppla. Vilken resa jag skulle få. Hjälp va han kan bocka. De e tur man inte sitter på när han å Milan sätter igång.. mammamia...
Dumle har ju lixom varit Charlies lilla gull tror jag. Han har idiotförklarat mig såå många ggr när jag sagt att jag kanske vill sälja honom.. Förhoppningsvis behövs inte det nu då. Jag håller mina tummar!!

På återseende.

 1års premiering- 08


Kommentarer
Postat av: Cilla Wichmann

Va fin Dumleman har blivit!!! Är han fortfarande hingst? Ska du sälja honom någon gång får du hojta till först... ;)

Hoppas du hittar någon som kan rida in honom, det lät ju som en suverän lösning varjefall!!!

2009-02-18 @ 00:25:21
URL: http://www.daimilus.se
Postat av: Jenny

Då ska du se honom nu, dessa kort är från början av förra året:) Ja, han ärhingst än. Väntar på att snön å kylan ska lägga sig lite, sen bli han skuren. Visst hojtar jag om han ska aäljas. Kanske blir amerikanare han me, haha

2009-02-18 @ 06:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0