Kolik å veterinär..

Jag som slutade tidigt igår. Hade tänkt att kanske åka å hälsa på moster i Järna eller att ev kanske ta en sväng till
Lager 157 i Sågmyra. Men nej då.. Jag fick vackert gå å gå å gå med Dumle som hade fått kolik.
Vad irriterad man blir.. Men samtidigt orolig förstås. Han hade så ont stackarn.. La sig ner massor av ggr och bara rullade å rullade.. Ringde ut veterinären tillslut som gav kramplösande och annat nyttigt. Igår kväll verkade han pigg, jag hoppas det håller i sig nu!

Ikväll kommer sadelinprovaren, spännande! Det är då vi får "domen"..

SKulle egentligen lagt mig tidigt igår eftersom jag började tidigt idag, gick de bra? Nä.. Jag fastnade förstås i en film med Julia Roberts och Susan Sarandon som hette "vid din sida". A men shit va sorglig...
Jag grät som ett barn.. Hulkade och snorade.. Usch va hemskt.. Den fick en att tänka på vad som egentligen är viktigt och inte i livet. Vad man kan förlora på kort stund.. Hur hemsk sjukdomen cancer är egentligen, den tar INGEN som helst hänsyn till att man har familj, barn eller karriär. Den bara smyger sig på, tar över hela kroppen och bryter ner allt, för att tillslut sedan göra slut på allting, sakta eller snabbt, "den" bestämmer.
Nä, fy fan va hemskt.. Tänk om.. Hur skulle Tilda klara sig? Hur skulle jag klara mig utan henne?
Nä usch..


Kommentarer
Postat av: Cilla

Nämen Dumle då! Hoppas han mår bättre snabbt! Det är aldrig skoj när sånt händer! Och det brukar bli dyrt tyvärr... kram till er båda! Skoj också att du hittat en som kan/vill rida in honom, det kommer gå kanon!!!

2009-02-26 @ 04:17:00
URL: http://www.daimilus.se
Postat av: Maria

Jaha, och denna sadelprovningen blev ju super...gahhhh..Tror jag dör...

2009-02-26 @ 08:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0