Livet på en pinne i solen

Idag har det varit åsas dag i stallet så jag har bara tagit det allmänt lugnt, tagit en promenix med Tilda i solen, underbart:) Drog henne på "bobben" vilket var uppskattat.
Har städat och fixat lite inne, fick även lite besök på em av Erik å Ronja. De har köpt lägenhet så kanske vi får köpa deras soffa sedan, myyysigt!! Det är såna där suupermjuka med jääättestoora armstöd. Nice.

Trots det vackra vädret så känner jag mig inte helt glad, beror inte på något speciellt. Har kanske bara en sån dag när man känner sig lite mer nere än uppe.. Ska jobba imorrn vilket inte känns helt kul när jag vet att Charlie och Tilda är hemma och bara gottar sig. Men det är de förtjänta av, det är så sällan bara de två ses och dom har bara mysigt när de är själva. Hihi..

Ibland har man ju drömmar (vilket det skrevs om i förra inlägget, inte heelt uppskattat av vissa manliga personer, hmm, hihi).. idag har jag drömmar om att ååå va glad man skulle va om man hade flera mille på banken. Eller??
 Vad enkelt det hade varit allting, aldrig några bekymmer med pengar. Fast... Vore man egentligen lyckligare för att man hade mycket pengar? Det är nog lite både och det där.. Jag tycker vi har det bra på alla sätt å vis, vi har pengar så det går runt, vi har varandra, vår Tilda, ett fint hus, intressen som förgyller vardagen så egentligen behövs inget mer. Men vore det ändå inte lite lättare om man aldrig behövde tänka på vad man kan köpa och inte? Att bara gå runt i affären och ta det man vill ha utan att fundera på om det är för dyrt eller inte, fan va nice! Ett tag iaf.. Sen uppskattade man det kanske inte mer. Vad vet jag, som aldrig  varit så ekonomiskt oberoende:) Men skoj vore det att prova..

Nu ska jag gå ner och titta om dagens middag är klar, potatis i ugn och lövbiff, smaskens!!
Det är annat det än flera mille på banken, hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0