Hemma idag oxå

ja det ser ut som jag aldrig får gå tillbax till jobbet igen.. Närå, fullt så allvarligt tror jag inte att det är men vi får se va farbror doktor säger..
Idag är det lite kallare ute, ca 4 minusgrader å snö.. Överallt..
Jag längtar lite efter våren faktiskt nu. Även om snön är mysig så vill jag ha värme, sol, strand, bad och lite kläder:)
Vintern är så lång och så oförutsägbar. Ena dagen kan det vara 25 minus och andra dagen + grader och slask. Ingen snö alls eller snö så man storknar. När man har häst så är snö bäst. Mycket härligare att rida i snön än på stenhård ismark. Man är så tidsbunden oxå om snön inte finns. Blir ju korpsvart när klockan är 14.30 annars. Snön lyser ju upp fint även på kvällen. Men men.. Klimatet kan man ju inte förändra kan jag tro..

Pratade just med min älskling, han jobbar just nu i en liten håla nånstans i skogen;)
Trivs väl inte så hemskt bra men det är ett jobb iaf. Synd bara att vi inte ses mer än helgerna.. Blir lite ensamt i veckorna, dock kan det vara skönt ibland att va ensam. Jag har ett ganska stort behov att vara ensam men vill ju för den delen inte vara det varje vecka måndag till fredag..

Idag ska min medryttare Åsa rida på "min" underbara häst. är glad att jag hittat nån som det fungerar med:) Hon tar sitt ansvar fullt ut och gör fint i stallet, myser med min häst och rider honom så han får motion. Skönt att ibland vara stallfri:)
"Min" häst är ju än en gång en ny häst. Lånar nu igen av min vän från Halmstad (tack snälla du att du "skänker" hästar på löpande band till mig, hehe). Denna gång är det en kille på 6 år e De-Niro-Regazzoni som heter Milan. Hans mamma heter Roma så vad passade bättre än Milan;)
Han är så underbart trevlig denna kusen, det är tillåmed så jag nästan inte längre ångrar att jag inte köpte den hästen jag skrev om i nåt tidigare inlägg. Så bra är det:) han rör sig trevligt, helt suverän i skogen och mysig att hantera. Dock lite bufflig. Inte helt lättriden alla gånger heller men det är bara knappar som ska hittas för mig. Jag tror han kommer bli riktigt bra denna kille:)

Nu måste jag släppa ut killarna, de har nog ätit upp sin frukost nu:)

Pussen

Kommentarer
Postat av: ronja

Inte visste jag att du blogga oxå...kul!!! ännu en att läsa :) kram på dig och friskna till nu!!!

2009-01-27 @ 17:17:23
Postat av: maria

2009-02-03 @ 10:02:09
Postat av: Maria

Kul att se att du skriver igen :) Jag vet jag är snäll som ger dig hästar och tur att det blev bra ;) Nu ska du ju få en ny sadel me...hehe



Kram

2009-02-03 @ 10:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0