Madickens pappa..

..skulle jag oxå vilja ha:)
Då man har barn som gärna ser på Astrid Lindgrens filmer så hamnar man gärna bredvid henne ibland å tittar. Idag var det Madicken som var på tapeten.. Vilken underbar familj hon måste ha den lilla tjejen:) Hennes pappa verkar vara så otroligt gudomlig. Jag har ju ingen sån pappa att jämföra med, eftersom min pappa inte ens har behagat vara närvarande under min uppväxt. Nu va det inte min pappa jag skulle skriva om heller så jag lämnar det ämnet nu..
Men som sagt, Madickens familj, va mysigt de verkar ha det. Jo jag vet att det bara är en saga, eller en berättelse som sedan "filmatiserats" eller vad det heter på fin svenska.. Å Lisabeth, vilken rolig liten prick, "det får jag bara säga i garderoben" :) Mysig film!

Annars kan jag tycka att Astrid Lindgren gör ganska EJ barnvänliga filmer faktiskt ibland. Nu finns ju inte ens tanten längre så nu gör hon väl ingenting men.. Ja menar, Emil å Madicken är ju okej. Men som Bröderna Lejonhjärta, Ronja och andra filmer vi sett som kanske inte ens är speciellt kända idag, de är inte så barnvänliga alla gånger. Vildvittror och Grådvärgar å andra läskigheter som faktiskt barnen kan tycka är skrämmande..

Läste faktiskt i Aftonbladet tror jag de va, att det som barnen blir mest rädd för är barnprogram. Handlar det om spöken där så blir det helt plötsligt väldigt kusligt. Ser man på mamma å pappas film med Zombies och andra grejer så verkar det inte uppfattas som lika hemskt.. Ja inte vet jag:)
Dagens filmanalys:) hehe..

Åter till Influensa.. Vi va till doktorn idag å där sas det ingentng som jag inte hade kunnat säga hemma själv..
Så jag försår inte ens varför jag åkte dit.
Blir hemma imorrn oxå så hon får vila upp sig rejält innan dagis, hon är ju fortfarande lite orkeslös. Blir jobb på torsdag sen och efter det ledig frdag. Nice vecka.)

På torsdag är det Annicaträning inplanerat så det ska bli skoj:) Hoppas min hals och lungor är bättre då så jag kan andas riktigt. Just nu går det lite tungt emellanåt.. Blir nog alldeles fint i slutänden:)
Får göra som jag gjorde på en Göranträning annars för längesen. Hade så otroligt ont i min rygg, blir sned ibland och måste till kiropraktor, detta hann jag ju inte innan träningen så jag tog två tabletter med triangel på.. ajaj va dumt.. (jo jag körde häst å mig själv till träningen på dessa tabletter, hmm)
Träningen i sig gick nog rätt bra men jag va som i en dimma. Hörde Görans luddiga röst nånstans borta i periferin som bara mumlade till mig va jag skulle göra. Allt va bara så mjukt och mysigt och allmänt snurrigt.. Undrar varför??? 
Minns inga detaljer från den träningen. Inte att rekommendera! Men jag slapp iaf ha ont;)

Nä nu ska jag gå å känna mig lite tjock en stund i soffan. Känns som jag ökat 5 kilo, MINST i vikt.. Blä..
Men är det gott med snask så är det. Jag tuggar ju själv så.. pust.. ;)


Pussen

Kommentarer
Postat av: Moster

Guuuuud vad du är duktig att skriva! Du kanske skulle börja plita på en bok. Mosters lilla kulla :)

2009-01-27 @ 23:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0