Camilla Toll dag 2

Ja då var dag två avklarad:) Idag har Camilla ridit Milan vilket var spännande att se. Hon tyckte efter lång försökstid att en graman skulle sättas på. Han vill gärna gå i för hög form och arbetar inte helt igenom i ryggen. Med gramanen på blev det bättre. Sålänge man använder den på korrekt vis tycker jag inte det är en dum tygel.
Jag fick efter det hoppa upp och känna skillnaden, hela hästen var för det första tre deci kortare och arbetade genom i ryggen. Galoppen som redan är bra blev såå mkt bättre:)

Tränade mkt öppnor i både trav å galopp, mest i galoppen då det främst är där han vill räta ut sig på rakt spår.
Det var en mycket trött Milan som fick ställa sig i boxen sen. Snacka om att han kommer uppskatta sin hage efter denna helg;)

Efter en otroligt varm dag i husvagnen så åkte jag dit å red ett pass till nu på kvällskvisten. Oj vilken skillnad.!
Tränade byten, många många byten.. Till vänster funkade de bra men till höger var det lite svårare. Vi fick dock till även de på slutet. Galoppen var helt annorlunda nu ikväll, rund å mjuk. Tycker att både jag å Milan har varit duktiga idag;) Vi har lärt oss mkt och vet nu vad det är vi ska jobba vidare på. Visst visste jag lite vad vi har problem innan jag kom oxå men vi har fått fler uppgifter att bita i. Lite högre krav på både mig å häst.

Camilla som ändå är elitryttare är väldigt trevlig. Hon bjöd med mig på utflykt med familjen idag till en marknad som ligger i närheten. Dock avböjde jag pga hetta och trötthet;) Men hon är inge "stor" på sig trots relativt stora framgångar iaf inom Dressyren. Hon verkar va en helt vanlig människa;) haha..

Imorgon blir det ett pass tidigt på morgonen sen bär det hemöver. Ska bli skönt faktiskt.. Borta bra men hemma bäst!
En otroligt nyttig och lärorik helg har vi haft iaf och jag skulle absolut kunna tänka mig att åka hit igen!

Nu ska jag lägga mig å titta lite på TV sen blir de godnatt.

Förresten, undrar om man blir ihågkommen imorgon på Mors Dag? Hmm.. jaja, återstår att se;)

Puss å Kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, smart å lägga ut mors dag påminnelsen här ;)

Tror annars Tilda påminner din kära sambo annars :)

Glad att det gått så bra för dig !!! Fina ni !!

2009-05-30 @ 22:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0