Det skär i hjärtat.....

Jag slog över en stund på nån kanal nu ikväll där de visade humorgalan som samlar in pengar till Unicef.
Fan va illa berörd jag blir när jag ser de där barnen som har det så svårt. Jag tycker världen är så orättvis..
De bor i ruckel, om de ens bor nånstans. Det är lortigt, varmt, äckligt och bara ren å skär misär.
Ett barn hade fötts tre månader för tidigt  i denna misär och skulle nog dö vilken minut som helst trodde kamerateamet. Ingen intensivvård, inga kuvöser och inget hopp om framtiden.. För barnets skull vore nog det bästa att den fick somna in redan nu. Slippa bekanta sig med den fattiga framtid hon/han skulle vara tvungen att gå till mötes..

Som jag sa så blir man så illa berörd när man ser såna här saker.. Gör man nåt åt det?? Nä.. Det är så man får skämmas för sig själv. Här kan man sucka å pusta för att man inte har råd att käka pizza en fredagskväll eller åka på den där utlandsresan.. Fy fan så ruttet gjort av hela världen att låta det finnas platser där människor fortfarande lever som på årtalen före kristi födelse.. Levnadsstandard, vad är det? Där är människorna glada om de överlever dagen, eller om de hittar en smaskig macka i soptunnan som nån (som haft råd) inte orkat äta upp.
Nä fy fan säger jag bara.. Det är så man mår illa...

Jag skulle så gärna vilja göra något för alla barn som på nåt vis far illa..

Något....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0