21/11 och det är 10 grader varmt ute..

Helt sjukt ju, snart julskyltning och snart kommer ju faktiskt tomten. Inte kan han komma när gräset är grönt än och solen skiner eller regnet faller..
Nåt måste hänt med världen, det kan ju inte va meningen att det ska vara på det här sättet?
Jag längtar iaf efter snön och det vet jag att Tilda oxå gör.
På tal om Tilda så var hon superduktig vid doktorn när hon vaccinerade sig. Sa inte ett ljud, inte ens ett litet knyst. Allt va över på 2 sekunder. "det gjorde inge ont alls mamma" va det första hon sa efteråt.
Biverkning fick vi ju förstås, hon är snuvig nu men inget värre.
I övrigt är jag faktiskt så less på allt snack om nya influensan eller svininfluensan som det kallas oxå. Det debatteras och propageras på facebook och i tidningar och överallt om att man SKA vaccinera sig och att om man inte gör det ska vara beredd på att nästan bli skyldig till att nån dör.. Så har det förstås inte stått i tidningen men på facebook. Jag blir så less, hur kan man säga att "om du vill ta ansvar för att en bebis dör så skit i att vaccinera dig".. Jisses.. Det har lixom gått för långt. DÅ ska ju egentligen Stina på Konsum som inte har vaccinerat sig, kunna bli skyldig till mord för att jag/du/ni/vi går dit med en bebis som sen blir smittad och dör.
Nä, alltså jag köper inte riktigt det där..
Visst är det bra att vaccinera sig men viljan är fri och ingen ska klandras. Tror inte man ska va så förbannat rädd för allting, kanske jag är blåögd och naiv och tror att "sånt drabbar inte mig" men näe.. Jag tycker hysterin är för stor..
Menmen.. Nu är då TIlda vaccinerad iaf eftersom hon tillhör riskgruppen och jag kommer nog ta på jobbet vecka 49. Så kanske jag slipper bli skyldig till att nån dör.. Hrmm... Suck,.

På fredag ska jag å Mariah åka till Sthlm på dressyren på Globen några timmar, på vägen hem tänkte jag att vi skulle kunna få prova den hästen jag hittat. Shit, jag kommer ju verkligen inte visa mig från min bästa sida. Känner mig helt ur form och usch.. Jaja, jag får göra mitt bästa iaf:)

Nähäpp, nu ska jag göra lite nytta sen bär det av till jobbet.



Stackars Nasse;) Haha..

Kommentarer
Postat av: Maria

Kommer gå skitbra på provridningen :) Jag håller tummarna !

2009-11-26 @ 08:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0