En liten ledig dag idag

Idag är det en ledig dag äntligen. Jobbar varje dag nu annars ända till nästa torsdag. Inte kul. Skallen sprängs snart, jag tror jag fått en hjärntumör..
Tänkte kanske om man skulle tagit sej en vända till Insjön idag till Lager 70. Var längesen jag va dit och kanske har de nåt skoj iaf att glutta på.
I övrigt börjar hösten närma sig, det blåser ute, löven börjar gulna och det är mörkt redan vid åtta på kvällen. Är ju trots allt bara 4 månader kvar till jul. Ojoj, va tiden går fort.
Sen är vi inne på år 2010. Herregud, jag är snart 30;) Tilda börjar skolan om ett par år och pensionen kommer närmare å närmare.. haha.. Nejdå, inte så allvarligt kanske.

Dumle har ju som sagt flyttat till Västerås å han sköter sig exemplariskt. Är löshoppad utan problem och även longerad med sadel utan probs. Duktig kuse man har;)
Emma ska snart börja hoppa upp säger hon så det blir spännande:) Min lilla häst ska ridas, ojojoj..

Vänta det ringer...

Fan va less jag blir på folk som ringer fel nummer och inte säger nåt bara slänger på luren i örat!
Va ju tvungen söka på numret, tillhörde Franky van Elverding. Vilket namn!!
Man kan ju iaf säga, ursäkta, fel nummer el nåt..
jaja..

Snart är det dags för mig att åka till Halmstad oxå, hälsa på Maria å Milan. Ser fram mot att rida honom men tror mina förväntningar är högre än verkligheten.
Han är helt olik sig nu säger hon så jag kanske inte alls kan rida;) Jag är ju van den där lite stretiga Milan som man får jobba hårt på. Nu är han mjuk å soft och såsom de egentligen ska vara.
Han hade väl ingen möjlighet att va det hos mig heller eftersom det visade sig att han hade en muskelbristning som tog emot. Inte undra på att han stretat med mig ibland. Tycker trots det att vi har gjort ett bra jobb..

Nähäpp, nu ska jag göra nå vettigt av den här dagen:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0