Hösten 2009

Hösten är verkligen på ingående nu med allt vad det innebär. Träd som blir gulare för var dag och vindar som blåser riktigt kalla. På nåt sätt så gläds jag åt det:) För då är vintern snart här, känns som det kvittar. Hellre snö så det är vitt å fint än en sommar som bara innehåller regn..
Tycker det är rätt okej oxå att dra på sig lite mer kläder, att få ha mysiga tjocka tröjor och halsduk och dunjacka och vantar. Gu va härligt:) Nu längtar jag faktiskt!

Har varit hemma från jobbet sen i lördags fm pga krasslig mage. Den accepterar ingen mat alls. Jag kan äta men får lixom uppsöka närmsta toa en kort sekund efter.. Not fun!

Vår älskade unge har hamnat i nån separationsångestperiod (långt ord..)
Hon vill gärna vara nära hela tiden och har lite svårt att somna på kvällarna numer. Tycker att man ska ligga bredvid henne vilket vi faktiskt aldrig gjort med henne, hon har somnat så bra ändå. Men nu kan det bli så att man faktiskt får lägga sig en liten stund bredvid och helst killa på ryggen. Hmm... undrar vem hon ärvt det av;)
Den vakna delen av dygnet vill hon gärna krypa in på/i mig så ofta det går. Rentav lite klängig. Men det är mysigt ändå, om några år får man väl räkna med en kram till jul eller nåt. Så det är bäst att passa på:)

Kollade på en film på en häst jag hade hemma för nåt år sen, Vanten. Ajajaj va jag ångrar mig att jag inte köpte honom. Han är just kvalad till MSV:a och hon ligger som nummer 11 på YR toppen el nåt, trots att (i mitt tycke samt det lilla jag sett) hon faktiskt rider rätt risigt...
Jaha, det var den det.. Den hade man kunna fått för 25 tusen men närå, Jenny är rädd för det som fanns på röntgen. Jaja.. Sånt är livet:) Jag har ju lilla Dumle nu. Herregud, han är ju heeeeela 158 cm!!
Blir säkert en riktig dunderklump på 176, NOT!
Äsch, fånigt. Han blir säkert fin.. En bra trav tror jag iaf att han får. Han har lätt redan nu att länga sig men det kan ju bli sämre under ryttare. Tiden visar!

Ikväll är det Idol igen. SkämsTV på hög nivå.. Galna människor utan självinsikt och elaka jurymedlemmar som får betalt för att va lea, gosh vilket nice jobb för den delen;)

Nähäpp, hålla lite tummar nudå för att gumsan somnar snart så jag kan burra ner mig i soffan och titta på Idol-eländet:)

Mina älskade älsklingar<3


Tilda åker rutschkana i somras, superskoj:)



Saknar..........


Kommentarer
Postat av: Maddis

Tror nog att jag känner igen det där med att killa på ryggen, jag är som Tilda än.. Alltså att jag vill bli killad på ryggen :) hihi.

Haha så söt bild på henne när hon åker rutschkana :) Haha! Men hon är ju alltid söt såklart..

2009-09-11 @ 16:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0