Påskstök:)

Tänk hur det kan vara, precis när jag loggat in här och tänkt skriva långa fina rader så torkar lixom ideèrna ihop fullständigt.
Hittar inte på nåt att skriva alls så därför blir det sånt här dravel som jag precis just nu sitter och plitar ihop..
Krystat och påhittat, kanske bäst man loggar ut egentligen.
Nja, jag gör ett försök iaf. Det har ju varit påsk så nåt kanske man har att berätta:)

Charlies andra två barn kom till oss i fredags så påsken har bestått i fullt ös medvetslös typ.. Tilda tycker det är så roligt när syskonen kommer:)
Jag går mest runt och ser hur lortigt allt blir;) Det dras fram grejor till tusen, man går in med skorna och allt blir bara hej å hå.. Mystiskt nog är det bara jag som ser skiten. Hmm.. Måste ha med den kvinnliga städgenen att göra. Ja, bortser man från det så är det bara roligt att se hur skoj de har tillsammans. Tilda lever upp som tusan och blir helt plötsligt inte lika fast vid mig som hon brukar. STundtals så hänger hon lixom fast nånstans bak i rumpan på mig och lämnar inte mig för en endaste sekund;)
Det blir väl så när det alltid bara är hon å jag. Nu när jag inte har häst längre heller så är det inte ofta man skaffar barnvakt vilket betyder att nästan all fokus ligger på henne hela tiden..
Fast det är väl så alla "ickehästtjejer" har det.. Eller?

Vi hästflickor är nog av ett speciellt slag tror jag. Jag kan tycka just nu att det är rätt skönt att vara utan häst men ändå saknar man det väldigt mycket förstås. Det hade dock räckt med en liten islandshäst eller en nordis eller nåt annat skogsmulleliknande väsen just nu:) Är självklart träningssugen och även tävlingssugen men jag vet att det inte skulle gå. Red faktiskt i 10 minuter för ett par veckor sen, superskoj men AJ va ont i magen jag hade efteråt sen på kvällen.. Så även om man vill så skulle det nog inte funka. Därför hade en isis eller nordis varit perfa nu. 'Fast det vill jag ju inte ha egentligen, haha.. Jag är ju lite hästrasist så endast de fina halvbloden är gott nog;)
Min tid kommer sen, det vet jag. Jag är ju inte lastgammal och inte är livet slut heller för att man får två barn:)
Jag brukar kika på filmerna från Camilla Toll träningarna i somras och jag längtar till nästa gång jag ska ner dit.
För det ska jag, oavsett om vi bor i närheten då eller om jag får åka som sist. Hon passade mig som handen i handsken:)
Det är väl okej att längta redan ett år i förväg? haha ;)
Sen får vi se vilken häst det blir som följer med, det känns lite spännande vad som kommer att ske:)
Växer Dumle så kanske det blir han, tror dock inte det.. Han hoppas jag ska få flytta till Kungsgården.
Håll era tummar så håller jag mina!

Jag och hjärtat har fått erbjudande om att hyra ett hus i Katrineholm, vi har lite funderingar på att ev hyra ut vårt hus under den tiden OM vi flyttar ner.
Dock verkar det vara så märkvärdigt att hyra ut det, har sökt på nätet och det myllrar av lagar och paragrafer som ska följas givetvis..
Kanske bäst att sälja istället, ja vi får se.
Känner jag oss rätt så blir det ingenting...
Den som lever får se:)

Nu ser jag först å främst fram mot YR.no`s väderrapport som visar 10-13 grader varmt om några dagar:)

Puss å Kram och Glad Påsk i efterskott.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0