Duktig idag!

Idag har jag varit duktig och skaffat försäkringar på våra små flickor, Tilda hade dock en sedan innan men nu är de samlade på ett å samma ställe. EFtersom jag har tänkt att de ska bli hästtjejer båda två så måste det finnas bra olycksfallsförsäkringar ;)
Inte för att jag vill att de ska ramla av och göra sig illa men det kan alltid vara bra med en bra försäkring!
Kollade santidigt upp mig å Charlie så man vet om man kan nyttja försäkringen nån gång. Man bara betalar och betalar men tänker sällan på att det går att använda den.

I lördags var vi till Katrineholms ridskola så Tilda fick rida lite, de har ponnyridning som är ngt mer avancerad än vanlig ponnyridning. De får trava om de vill samt att de hade lite balansövningar. SOm sagt, ngt mer än att bara skritta ett varv och sen tack å hej.
20 kr kostar det och vill man så betalar man dubbelt så får barnen rida extra mkt.
En början iaf..
Tilda ville inte åka hem så vi blev kvar på deras Luciashow. Inte den bästa jag sett, inte ens den näst bästa men det var iaf en luciashow;)
Vi gör nog ett test på lördag igen få se om Tilda tycker det är lika skoj då:)

På torsdag är det mammas (min) tur att rida, ojojoj;)
Ska till Vingåker och rida en liten sväng på Annikas Goggles. Håll en tumme för att jag sitter kvar;)
Roligt ska det bli iaf, mindre skoj va det att prova ridbyxorna. Benen funkade felfritt men midjan eller linningen va lite för trång. Blir att rida med öppna brallor, funkar säkert det med..
Ska slänga ut de minsta byxorna på Tradera tror jag. Ett par Pikeur i stl 170, hmm.. Är det konstigt att de inte passar kanske;) hehe..
De andra paren ska jag i igen, sådeså!! Får ju ihop dem men det va långt ifrån bekvämt..

Idag blir det lucia på Tildas dagis kl 16. Vi ska dit hela familjen, även Erik kommer. Skoj!

Snart är det jul oxå, härligt!

Kram på er och tack för fina kommentarer i tidigare inlägg..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0