Förlust..

Ibland blir jag så fundersam på hur människor väljer att prioritera. Min egna pappa är en sån som jag funderar över, bland annat..
De som känt mig länge vet ju lite hur det (inte) har funkat där och kommer säkert att säga "varför blir du ens förvånad? Du vet ju hur han funkar, vilken kaliber det är på karln lixom.."
Jo, men ändå. Jag är en sådan människa som tror på mänskligheten, som tror att det nog kommer att bli bättre, som egentligen nog är rätt blåögd och dum.
Det som fick mig att fundera denna gång var viljan eller kanske oviljan att träffa sin dotter och sina barnbarn över jul. Jag sände iväg ett SMS till honom med tips på julklapp till barnen, om han tänkte köpa nåt vill säga, och en fråga om vi kunde komma dit och hämta det så att han samtidigt får träffa sina barnbarn.
Vi ska ju fira julen i Säter så tänkte det vore trevlig att ses i juletid eftersom det under mina 29 levnadsår ALDRIG hänt innan just kring jul.
Får till svar att han fixar paketen jag tipsat om samt att han vill ha adressen till min mamma så han kan lämna paketen där.
Öh, jaha? Jag skriver tillbaka och frågar om han inte är hemma nåt alls under jul, att det vore trevligt att ses.
Får ytterligare ett svars-SMS där han skriver att han jobbar natten mot julafton och när han vaknar, direkt ska bort på julmiddag. Förvisso kunde vi ju få komma på juldagen men han förmodar att Tilda vill ha paketen på julafton.
Där gav jag upp.....
Visst, jag skulle säkert kunna svarat honom igen och sagt att vi jättegärna kommer på juldagen eller kanske dagen före julafton men innehållet och avsaknaden av intresse i SMSen han sände kändes tillräckligt för att jag inte skulle "tjata" om en annan dag att ses på.
Jaja, det är hans förlust.
Jag hoppas han vet om vilka underbara barnbarn han går miste om..

Kan tillägga att paketen hängde på mammas dörr igår..




Kommentarer
Postat av: moster

Lilla gumman <3

Det är precis som du skriver...det är HANS FÖRLUST!!!

Önskar jag hade ett svar el. hade något att säga som kanske kunde vara en förklaring till varför han är på detta vis men... Jag blir bara så tom... Men sak som jag kan säga och ge en förklaring på är att DU JENNY har de mest underbara döttrar och förklaringen till det är just DU JENNY. För du är den mest underbara mor/systerdottern!!! Stor KRAM till Butters lilla Pia <3

2010-12-07 @ 16:47:52
Postat av: Jag

Ja det är trist att det ska va sådär..

Men men, va gör man?

Du är den bästa mostern älskade du <3

Finns där i vått å torrt för alla..

Kram kram!! <3<3

2010-12-07 @ 16:52:57
Postat av: Helena

Det är hans förlust..så bry dig inte men jag antar att det är svårt men försök att inte bry dig om att han inte vill träffa dina töser....

2010-12-07 @ 17:05:13
Postat av: Mamma

Älskade lilla gumman ..vet inte vad jag ska säga..finns ju inga ord för detta. JAG VET iallafall vad han går miste om 3 UNDERBARA,GOA tjejer som jag älskar över allt annat. Tror/ hoppas nog också att det kommer en dag när han kanske ångrar att han inte brytt sig men dina flickor kanske inte är lika förlåtande som du varit under alla år. Då får han stå sitt kast!Ni är i allafall det underbaraste som finns. Är sååå ledsen för din, Tilda och Miras skull.!Älskar er !♥♥♥

2010-12-07 @ 17:57:10
Postat av: Jag



Det är tur att jag har världens bästa mamma iaf och att barnen har världens bästa mormor <3<3

Älskar dig mest..

2010-12-07 @ 23:04:58
Postat av: Mariah

Man ger aldrig upp hoppet, men som många andra kloka redan har sagt, så är det hans förlust. Men i rollen som mamma, så vill man också sina barns bästa och att de ska "få en morfar". Men ni har så mycket kärlek i er familj, så det behövs inte någon till person. Å folk som "tar energi" ska man inte ha. Tro mig, han har ont i magen och hjärtat varje kväll för vad han går miste om, men han har inte kunskapen och förmågan att göra något åt det. Du är duktig som försöker, å jag vet att du kommer fortsätta med det. Det är du!

Kram

2010-12-07 @ 23:24:34
URL: http://dressyridalarna.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Håller med föregående talare!

Stor kram till dig systra mi! <3

2010-12-07 @ 23:46:09
Postat av: Elisabeth Hammarström

Ledsamt att det är på det här viset,men jag tycker du gör helt rätt som ändå bjuder in till träff med dej och barnen,trots allt ! På gamla dar brukar en del människor vakna upp för sina barn o barnbarn, att dom faktiskt finns,men då kan det ju tyvärr vara för sent !Ledsamt för honom då !

2010-12-09 @ 10:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0