Nu är vi på gång!

Äntligen har sadeln kommit och den verkar ligga som en smäck på Aniara:) Hurra!!
Har hunnit rida några ggr och även varit till ridhuset och tränat för Mariah. Gör jag som man ska så gör hon desamma, enkel ekvation men kanske inte fullt så enkel när man sitter på;)
Joda, inga problem. Man får tänka sig för då å då bara att man inte "lullar" omkring och låter henne styra själv.
Hon verkar vilja ha en ryttare som faktiskt pucklar på henne lite, alltså inte slår men som säger att Hallå!! Här är din ram, gå här, pronto!! :)
Så är väl kanske alla hästar förstås men vissa enklare än andra..
Var heller inga problem att lasta, det enda ngetiva är att hon skrapar och skrapar och tycker väl det där med att åka transport kanske inte ligger på topp tio listan.. Jaja, hon river då inte bygget iaf:)

Hemma händer det inte så värstans mycket nytt. Jag trodde att det skulle göra det men icke då, det är bara kroppen som luras..  Igen..
Men nåt skumt är det, jag har lite ont i magen och har haft i snart två veckor. De säger man kan få cystor av tabletterna, kanske kan va nån sån? Ja, inte vet jag..

Tilda har fyllt 4 år och haft sitt första barnkalas. Kära nån va skoj de hade. Riktigt lyckat! Älskade lilla unge<3
Igår däremot va hon ingen älskad unge, eller jo det är hon varje dag men igår va hon en sån där unge som man själv ser snett på när man är på affären;)
Vi skulle efter jobbet åka till Blg en sväng och shoppa lite å bara mysa, Tilda tycker sånt är skoj. Joda, Dollar STore gick bra men sen skulle vi till Coop å fylla upp frysen. Där fick lilla gumman ett psykbryt.. Gahh.....
Hade onda aningar redan innan vi gick in, hon började småkrångla lite redan då.. Men mamma som man är så tror man att det säkert går över..
Not!!

Det gick bra genom nästan hela affären ända till vi kom till de där förbannade godis och glassdiskarna! Å va jag hatar butiksdekoratörer!! Snacka om säljknep.. Godiset borde vara längst ner, gömt bakom nån annan hylla med grönsaker eller annat ointressant..
Tilda skulle h a chokladbit.. Nej, sa jag.. Jag vill ha Glass säger Tilda.. Nej, säger jag..
Resultatet blev att jag gick å betalade och Tilda blev kvar skrikande och gråtande vid glassdisken..
Folk tittar å funderar vad man är för en mamma..
Tacksam för att en annan mamma sa, "jag känner igen mig, hehe"  Tack tack tack!!! sa jag:)

Jag betalar, packar i alla varor, svettas som en gris och hör i bakgrunden hur Tilda ropar Mamma., mamma, jag vill ha glaaaaaaaaaassssss!!!!!!!!!!! Kom NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men å maj gadd!!!! va stressad man blir..

Får tillslut ut henne till helikoptern som står i entrèn dä rjag faktiskt lovat innan att hon ska få åka.
Hon ropar gång på gång, Mamma, va snäll, va snäll mamma, mamma, va snäll. Va snäll nu mamma..

Herregud, det låter som jag skulle va på väg att ge henne stryk. Försaöker få henne sluta säga så men hon maler på, va snäll mamma, snälla va snäll..
Jaja, socialen kommer väl snart..
Var hon fått det ifrån vet jag inte. Pinsamt var det iaf för mig..

Behöver jag tillägga att hon somnnade sött i bilen sen???

Älskade lilla barn..


Kommentarer
Postat av: Maraja

"Har hunnit rida några ggr och även varit till ridhuset och tränat för Mariah. Gör jag som man ska så gör hon desamma, "

Låter som om det är mig du pratar om här.... men det är väl Aniara som gör som hon ska?? Svenskläraren kommenterar....

Ha ha... Kul va det iallafall

2010-02-01 @ 13:54:33
URL: http://www.dressyridalarna.dinstudio.se
Postat av: Anonym

Haha, ja de tänkte jag inte på:) Menar förstås, som du även fattade, Aniara. Hihi..

2010-02-02 @ 19:12:13
Postat av: Camilla

haha, å vad jag känner igen det där med de jävla godisarna i affären! Visst är det underbart? Jag tänkte alltid som du förut "gud vilka ouppfostrade barn" det är val bara å säga ifrån! haha, YEAH right =) Där står man nu själv....

2010-02-08 @ 10:13:57
URL: http://carlsteinsnystart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0