Julklappar, vilket skit..

Ja, snart är det dags att trängas i affärerna efter nåt skoj att köpa till barnen.
Ååå va roligt, inte...
I år känns det inge skoj att handla eftersom pengarna inte räcker lika långt som vi är van med.
Å barnen blir äldre och ska ha dyrare saker, det duger inte längre med vad som helst utan det ska va mobiltelefoner, kameror, TV spel, gående leksakshundar för 1000 spänn (Tilda hittade den på en affär i Katrineholm. Det var det ENDA hon ville ha i hela leksaksaffären) och gud vet vad..
Jag tycker inte det är roligt.. Tror Charlie får handla i år.. ;)
Tänk hur det är med pengar, det är så infekterat ämne, ingen vill prata om det. Hur mycket man får i lön, hur mkt räkningar man har, hur mkt pengar man får kvar efter man betalt allt varje månad. Sånt sticker i ögonen på folk, oavsett man säger att man har mkt pengar eller inga alls.
Alltid retar det nån oavsett vad man säger.
Jag har kontrollbehov vad gäller pengar, vill gärna veta vad saker och ting kostar osv..
Jag kan skrika ut till hela världen hur vår ekonomi ser ut medan min älskade sambo tycker att man ska vara tyst.
Jag tycker inte man behöver sticka under stol med att man ibland inte har råd med ditt eller datt, sen kan jag tycka att det rimmar illa att man säger att man inte har några pengar alls för att sen samma dag gå å köpa nåt onödigt, äta ute eller vad somhelst.
Jag gör det själv ibland så det var inte menat mot nån speciell så:)
Det är konstigt oxå hur van man blir att leva efter det man har.
När vi flyttade ner hit så förändrades vår ekonomiska bit rätt rejält, jag blev mammaledig och Charlie tappade traktamentet.
Utan att gå in på detaljer så förstår nog alla att det iaf blev till det sämre, men vi klarar oss fint:)
Dock märks det iaf nu när man ska köpa dessa julklappar att man inte kan handla allt man ser.
Men vet ni, jag tror barnen överlever julen iaf faktiskt..
Pengarna bara brinner upp i jul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0