Inlägg publicerat en söndag men skrivet i onsdags, konstigt..

Inlägget här skrev jag i onsdags men det publicerades inte utan hade hamnat i utkastet på Blogg.se och det såg jag inte förrän idag.. Därför stämmer inte dagarna men det får funka ändå:)
Jag ser så galet illa med det högra ögat, iaf när jag sitter framför datorn. Det är bara sudd sudd sudd:(
Kanske därför man fick terminalglasögon på jobbet och optikern tyckte jag såg lite väl illa med högra ögat. Eller ser dåligt, egentligen ser jag inte dåligt. Ögat har svårt att anpassa sig bara som han sa..
Synd bara att glasögonen ligger i nån kartong nånstans å jag har ingen aning om vilken jag ska leta i..
Kan oxå vara så att vår dator är så jävla liten.. En pytteliten rosa gullig liten dator.. En iPhone känns större..
Nädå, så illa är det inte men nästan ;)
Idag ska jag fira att Mira accepterat nappen, kanske..(bara KANSKE).. får jag en kväll där jag kan göra annat än att sitta ihop med min älskade dotter.
Hon har nämligen se senaste dagarna använt mig som napp. Ett tag funderade jag på om jag hade dåligt med mat eftersom hon ville tutta hela tiden men icke då.
Ertappade henne med att bara snutta efter en stund, den lilla busungen;) Hon försökte inte ens få ur mat, hon hade det bara bra och somnade rätt snabbt därefter..
Mmm, tänk så liten å lömsk man kan va, hihi.. ;)
Idag har jag iaf köpt en ny napp som kanske passar fröken bättre, den andra kväljde henne. Hon har provat den nu och efter lite trugande tog hon den och somnade sedan, HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håll en tumme att det funkar ikväll med..
Jag antar att jag säkert får äta upp detta med råge pga kolik i hundra år eller nåt annat skoj men helt ärligt så förstår jag inte mig på dem som säger att det är så drygt med små barn.
Kände lika med Tilda, jag va hur pigg som helst. Det gnälls till höger å vänster om hur drygt det är att va mamma, hela hemmet raserar.. Tvätten ligger i skitstora högar, dammråttorna tar krokben på folk och håret under armarna har växt sig så långt så man kan fläta ihop det med benhåren.
Hela människan luktar unket.. Varför??
Förstår att det är skillnad på barn, vissa behöver säkert bäras på hela tiden likaväl som jag skrev ovan att Mira vill tutta hela kvällarna. Men ändå, nån stund på dagen sover väl ALLA små barn så man kan städa, tvätta eller duscha? Eller??..
Som sagt, imorgon vaknar säkert Mira med jordens kolik så jag får sota för allt jag nyss skrev;)
Den som lever får se..
En sak är iaf säker, jag går runt med konstant dåligt samvete över att älskade Tilda inte får 100 % uppmärksamhet längre.. Känns som man bara skäller och gnäller hela tiden..
Hon är superduktig med lillasyster och har inte visat nån avundsjuka genom att ge tjyvnyp eller nåt sånt. Däremot är hon lite vildare än innan och vill gärna inte gå å sova på kvällen längre..
Har även blivit otroligt känslig, gråter och blir sur för minsta lilla. Å är det inte riktigt gråt så låtsasgråter hon, allt för att få uppmärksamhet..
Skruttfia.. Inte lätt att få ett syskon heller när man varit ensam i snart 5 år.
Ja, Emma och Simon fanns ju med de första åren men nu ser vi aldrig till dem längre.. Synd eftersom kontakten med Tilda och Mira blir sämre och sämre. Mira har de iofs inte ens sett än så..
Tilda längtar ofta efter dem och frågar när de kommer hit. Vad ska man säga när det sägs och bestäms att de ska komma och så dyker de inte upp för att de hellre vill va hemma av en eller annan anledning??
Slutar med att hon bara blir besviken när man sagt att de kommer å så gör de inte det, lika bra att inte säga nåt alls..Trist...
Häromdan hade Tilda en kompis med sig hem efter dagis, Idalie, en jättegullig tjej som är ett år äldre än Tilda.
De hade så otroligt roligt tillsammans. Mitt mammahjärta var varmt hela kvällen när jag såg hur roligt Tilda tyckte det var.
Ha de gott mina kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0