Pippikuk??

Mja, så sa faktiskt Tilda häromdagen. Ett gott skratt fick vi oss här hemma.
Hon hade klätt ut sig till Pippi Långstrump och skulle hämta peruken som hörde till.
Mamma, jag tar Pippikuken oxå. Va sa du att du sa sa du? Haha..
Vad är det du ska hämta? Kuken säger Tilda. Haha.. Så fel det kan bli. Hon vet ju inte vad det är för nåt heller:) hihi..
Vi fick styra upp det där lite och tala om att det faktiskt heter peruk:)
Ja å så har äntligen lillayster kommit oxå:)
Den 14/10 kl 06.08 tittade lilla Mira fram. 3610 g tung och 50 cm lång.
Allt gick bara bra, liknade Tildas förlossning. Gick hemma hela dagen med småvärkar som kom med jämna mellanrum.
Åkte till Lager 157 med Tilda och svärmor och fikade lite och efter det va vi tvungna handla lite mat på Ica. Men sen kände jag att nu är de nog dags att fara hem, började bli lite småjobbigt att va ute i farten med värkarna.
När vi kom hem så avtog det sakta men säkert så jag trodde nästan det va falsk alarm.
Dock tilltog det igen lagom när Charlie kom hem från jobbet vid elvatiden på kvällen. La mig dock och försökte sova nån timme. Halv två ringde jag in till förlossningen och sa att vi kommer dit för då började det göra ont på riktigt..
Vi kommer dit vid halv tre tror jag, är då öppen 6-7 cm så vi blir inlagda på förlossningsrummet.
Jaha, det va nu man fick ångest och kom på att FAN, det va såhär ont det faktiskt gjorde sist oxå. Shit.. Får man ångra sig???
Mådde illa som bara tusan av värkarna och när jag sen fick börja ta lustgas så blev de inge bättre. Kändes som den värsta fyllan som urartat i kraftig baksmälla.
Eftersom värkarna tilltog så kraftigt men inget vatten gick så tog BM hål på hinnorna och då fick jag "äntligen" börja krysta. Mammamia vad ont det gjorde oxå då men då får man iaf göra nåt mer än att ha ont. Då är det ju lixom på G iaf :)
Mira kikade sen ut strax efter sex som sagt och sedan dess har allt gått bara bra:)
Jag har lite ont i stygnen men man ska inte gnälla, nu är hon ju här vår efterlängtade dotter och lillasyster<3

Kommentarer
Postat av: moster

Hahahaha... vilken liten tokfia =) Men det är väl inte så lätt att veta hur alla ord ska uttalas heller.Vem vet, det kanske ska uttalas så nere i Sköldinge. Du får fråga grannen Jenny ;) haha

Krama om flickorna ifrån mej <3

Kram =)

2010-10-20 @ 09:36:29
Postat av: Maddis

HAHAHA åh så roligt :) Lilla fisgumman! Jag hade nog dött om jag varit med.....

Pussa & krama på mina godingar <3

Kraaaaam <3

2010-10-20 @ 15:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0