Ridning, jobb och fästingvaccin.

Idag ska vi vaccinera oss mot de äckligaste krypen jag nånsin träffat på..
Fästingar!! Eller man vaccinerar sig ju inte mot djuren utan mot TBE som de kan smittas med.
De säger att det finns mycket fästingar här nere och många har blivit sjuka så då tycker vi att det är lika bra så man slipper bli sjuk..
Igår red jag Figo igen och det gick bra. Tränade lite tempoväxlingar, start och stopp och allmän lydnad:)
Han är otrligt ambitiös och vill verkligen lära sig hela tiden. 
Han är ju bara 4 år och endast riden sedan oktober. Helt olikt mig att rida unghäst, det är ju egentligen inte alls det jag tycker är skoj men faktiskt.. Detta är riktigt skoj!
Känner mig inte alls lika harig heller vilket oxå är olikt mig;)
Vi får se vart det leder, huvudsaken är väl att man har skoj. Eller hur?
Jag har oxå fått jordens trivsammaste jobb tror jag. Mycket roligt!!
Häpp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0