Svengelska?

Vår lilla 5-åring har hamnat i jordens 5-6 årstrots och ibland funderar man på om det seriöst är nåt som hamnat snett i huvudet på henne:/ Trots det är hon ju världens goaste härligaste unge:) Det är bara humöret som svänger värre än en finlandsfärja på stormigt hav.. Ojoj.. Måste vara jobbigt även för henne.
Hur som helst så frågade jag henne häromdagen vad hon skulle bli när hon blev stor.
"Men mamma, jag ska ju lära barn att ha gympa" var det blixtsnabba svaret jag fick:)
Jaså, ska du bli gympalärare? Ja, jag ska lära barnen att stå på ett ben å hoppa å så.. :)
Hihi, goa unge!
Just nu är hon inne i en engelsk period, hon frågar om vad allt heter på engelska och går runt och pratar nån slags låtsasengelska på sitt rum;) haha..
Jag frågade igår vad hon skulle ha till klänningen idag, strumpbyxor eller leggings;
"jag ska ha tumbycka" svarar hon. "det är strumpbyxor på engelska mamma!"
Aha, på det viset;) hehe...

Jag gillar skarpt att snön är borta och att det är rätt många plusgrader både natt och dag!!
Våren är här och snart sommaren oxå. Göttans!!!

Jag har förresten börjat jobba lite smått, eller introduktion är det väl just nu i några veckor.
Mira hänger på till jobbet och än så länge fungerar det bra, vi får se sen om vi måste ta en paus eller om hon fortsätter vara så snäll som hon är idag..
Skönt att ha kommit igång med nåt iaf:)

Ikväll ska jag upp till Liane och kika när hon rider Figo så jag får se vad det är för en kuse.
Spännande!

I övrigt så rullar det på, vi hade Emil å Ninni samt barnen här i fredags på grillning och vindrickning, attans va smaskigt det var!! Å inte minst: trevligt!!

Strax är det babysim, i onsdags fick vi skippa det eftersom de ringde från dagis och sa att Tilda var krasslig precis när vi var på G att åka men idag ska det väl gå bra får vi hoppas!

Ha en trevlig dag mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0