50 saker..

När man får barn så skickas det alltid ut massa reklam hem om bokklubbar, tidningsprenumerationer och svindyra klädmärkesreklampapper och fan vet va som kommer..
Häromdan så fick jag iaf ett provnummer på Vi föräldrar.
Jag kan tycka att den tidningen är rätt trevlig att läsa i. Denna tidning som jag fick innehöll även en sida som hette 50 saker du (inte trodde att du) kommer att va med om som förälder.
Jag läste igenom varje sak noggrannt och jag kan säga att jag skrattade högt och nickade Väääldigt igenkännande vid vissa saker. Kan ge er de värsta exemplen där jag kände igen mig själv mest:
* Komma på att du inte duschat på tre dagar och tänka att det nog kan vänta en dag till.
* Höra dig själv säga "Här luktar det bajs minsann" med hurtig stämma. (Herrgud va pinsam man är)
* Känna förlamande skräck när ditt barn sätter i halsen.
* Inse att en ficklampa är världens bästa present. (Tilda fick en i julklapp)
* Uppleva det magiska med att titta på ditt sovande barn.
* Inse att du kan namnen på alla Bolibompaprogramledare. (Hemska tanke)
* "Råka" dammsuga upp en leksak. (Händer nästan varje gång jag dammsuger)
* Önska att du kunde leva lika länge som ditt barn

Ja, det fanns 42 andra saker oxå som va rätt igenkännande men dessa va de som de nästan kunnat skriva Jenny på, haha..

Så kan de va!
Hej hopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0