Söndag 9/1-2011

Ibland funderar jag på om vi är på väg mot världens undergång eller nåt..
Vi har sådant extremt väder nuförtiden. Det är mer snö i Skåne än längst upp i norr, det är översvämningar här å var i världen och tropiska stormar och gud vet vad allt heter som händer runtom..
Här i Sköldinge har det inte varit nån tropisk storm, däremot har vi mycket snö. Mer än i Säter. Igår regnade det dock en hel del så idag ser det ut som en ny istid här..
Å då är det ändå +2 ute.. Det lär väl snart smälla till å bli minusgrader igen kan jag tro.
Bara till att ringa hovslagaren det å få brodd runtom på oss;)

Igår hade vi trevligt besök av Ninni med familj. Det känns så skönt att ha träffat en kompis här nere iaf som oxå har barn och någorlunda samma intressen och värderingar som mig. Dock inte hästar men det funkar bra ändå.
Vi har skoj ihop och pratar om ditten och datten:)
På Tildas födelsedag ska vi allihop åka till Busfabriken i Norrköping
( www.busfabriken.se ) och leka, det ska bli riktigt skoj!
Tilda har oxå satt igång med sin ridning igen. Hon fegar lite när det blir de större ponnyerna, vill bara trava när det är lilla Amadeus som finns med. Amadeus är en liten shettis som jag tror kan va nog så jävlig om han sätter den sidan till;) Han sparkade lite bakut med henne sist, inga stora saker men hade hon inte haft ledare så hade han nog tagit för sig, haha..
Men men.. Hon känner sig väl tryggare när de är små, det är väl förståeligt kanske.
Dock riskerar jag nog att bli en störd ponnymamma med alldes för höga krav;)
Hehe.. Jag insåg då iaf i lördags att lilla Tilda nog aldrig kommer acceptera att mamma säger åt henne vad man ska göra. Jag får nog vackert punga upp pengar för träningar hos nån annan eller till en ridskola när den dagen kommer då hon rider "riktigt"..
Hon blängde riktigt argt på mig när jag bad henne att sträcka på sig i traven och fräste "määääääännnn" tillbax.
Mmm.. Det finns humör i fröken;)

Ninni har förresten en inredningsbutik här i Flen som även är kopplad till en webbutik, de har dock inte helt kommit igång med den ännu men kika gärna in på hemsidan:)
www.husetmittibyn.se

Nä om man ska försöka dra ur den stora fröken ur sängen nu kanske, imorgon är det dagis igen efter tre veckors ledighet. Skönt med lite rutiner igen!
Kram på er!


Världens finaste lilla Mira:)


Tilda är lycklig över sin rosa stereo:)


Mys med pappa:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0