På lediga sidan:)

Idag är det första lediga dagen på min andra period av mammaledighet.
Det känns helt rätt även om jag kommer sakna Susanne och Monika förstås. Men månaderna går snabbt så snart är det oktober och dags för jobb igen..
Måste säga att det känns otroligt skönt att ha sitt "på de torra" på den biten. Fy fasen va trist att hålla på och jafsa med A-kassan och arbetsförmedlingen hit å dit. Kurser och söka jobbskola och gud vet vad.
Jag har haft tur och det är jag glad för:)

Igår fm var jag med Liane och Jenny på Karin Öljemark träning. Tyvärr blev Preben halt så han fick jag inte se alls men Figo däremot var fräsch:) Blev lite uppdaterad om vad som behövs göras med honom och i dagsläget är det i stort sett bara att tänka framåt, alltså mot mer utveckling. Han har ngt raka bakben så det var mkt tempoväxlingar, "spänna gummibandet" för att försöka få en större vinkel än vad "naturen gett honom", som Karin sa.

Blev otroligt taggad och ville hem och testa direkt (det var ju Liane som tränade, jag stod bara bredvid) men nu åker ju jag snart till Säter så jag får vänta ända till efter midsommar. Suck.. Ska försöka behålla inspirationen fram till dess iaf:)
Igår ville jag köra igång till 100% igen, ha egen häst och träna och tävla, linda fina vita lindor, åka transport, få kritik och kanske lite beröm och åå.. Härligt det skulle vara.. Fast min tid kommer. Jag har valt just nu att inte ha häst på heltid. Eller just idag så går det heller inte pga kostnaden men sen så.
Jag fyller ju bara 30, Ulla Håkansson är 74år tror jag och tävlar stort än så;)

Igår var även Charlies äldre bror hit med fru och barn. De bor annars i Norge så det är sällan de ses.

Jag har legat nu på morgonen och funderat om jag ska ha en liten fest när jag fyller år iaf.. ?
Bara nåt litet, bjuda på nån enklare mat och sen dricker vi vin och cider tills vi somnar;) hihi..
Mja,.. Kanske.. Man fyller ju bara 30 en gång så..
Vi får se:)

Idag ska jag och Ninni tillsammans med våra busiga ungar, åka till Katrineholm och spana in "storstan". Ta en fika och fönstershoppa lite. Skoj!

Ha det gott kära vänner!


Snart så, fast inte på Milan.


Inte heller på Java, hon går på de evigt gröna ängarna..


Vem vet, kanske på Mr Figo?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0