Stolt mamma!

Jag är så stolt så jag nästan spricker:)
Tilda red alldeles själv utan att jag höll i grimskaftet i söndags!!
De red i skogen och skulle träna att rida runt träd, stanna och "starta" hästen igen.
Tilda hade korta fina tyglar och styrde så duktigt runt träden.
Hon red en envis liten shettis som hette Fantasy och den lilla fröken hade bara lust att stanna hela tiden så Tilda fick skänkla å skänkla och vara envis till tusen:)
Det är så kul att se hur ambitiösa alla barnen är, det är ju förstås inte bara Tilda som är duktig utan även de andra men hon är ju min så då måste jag ju få "skryta" lite:)
Hon frågar flera ggr om handen är rätt kring tygeln och hon sträcker på ryggen till max och trampar duktig ner hälen, mammas duktiga tjej!!
Efteråt får de tränsa och sadla av själva samt borsta dem och därefter ta ut dem i hagen själva, tänk va roligt för de små:)

Jag har även varit till Liane under helgen och det måste varit en av den ödmjukaste, mänskliga och trevliga hästmänniska jag träffat. Oj, vilken suverän person!
Det här kommer nog att bli bra, jag hoppas det iaf:)
Kusen jag kommer att få rida heter Mr Figo och är en valack efter Figaro R-Saigon.
Inte gjort speciellt mycket ännu men hon sa den var trevlig så jag hoppas på det.
Den var sådär sockersöt, mörkbrun med vitt i pannan. Mycket pannlugg vilket ger ett gulligt intryck:)
Under ett par veckor här så ska Liane själv rida den och jag ska kika lite. Därefter kommer jag att rida den till att börja med en gång/ vecka.
I stallet var det även en inhyrd tjej som hette Jenny, hon hade en valack som var utb La mot Msv som hon ville ha medryttare på, ev kanske jag blir att rida den oxå då eftersom Liane i dagsläget bara behöver en dag/vecka.
Det känns skoj att det händer nåt:)
Jag håller en tumme att det blir bra, det lär ju visa sig lixom.. :)

Nu ska jag göra mig klar för att hämta Tilda på dagis, vi ska sedan vidare till Katrineholm och Kullgrenska sjukhuset och visa tungbandet för läkaren.
Jag hoppas de inte behöver göra nåt.. Våran lilla fialotta..





Kommentarer
Postat av: Tiina

Har hon för kort tungband då eller? Det är inte så farligt att behöva göra något åt det. Har själv opererat det när jag var 7 år. Var lite ömt och så när bedövningen släppte men det gick över med lite glass ;o) Men hoppas att hon slipper ändå.

2011-03-28 @ 12:14:46
Postat av: Jenny

Ja men precis:)

Hon kan ju inte säga R ännu men vi har varit till logopeden som säger att det inte beror på tungbandet så jag vet inte om de behöver åtgärda det alls.. Men vi får se vad doktorna säger idag :)

Sövdes du lr? Tilda är ju så sjuuukt läkarrädd. Eller rädd, jo man kan nog säga att hon är rädd.. Så ska det nu åtgärdas så hoppas jag att hon får sova lr nåt även om ingreppet är pyttelitet.

Jag själv skulle inte vilja ha en sax el kniv i munnen:/

2011-03-28 @ 12:33:46
Postat av: Tiina

Hej.

Såg först nu att du kommenterat tillbaka. Såg även att hon inte behöver opereras. Tänkte hur som helst berätta att jag inte blev sövd. Bara lokalbedövning. Räcker bra. Ingreppet tog kanske 15-20 min max vad jag minns.

Men bra om hon slipper. Ha det gött

2011-03-31 @ 20:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0