Första advent!

Ojojoj vad dålig jag varit på att blogga senaste veckorna eller kanske det hunnit bli månaderna?
Ja hur som helst så har varken tiden, lusten eller inspirationen infunnit sig. Tänkte mest jag skulle skriva ett kort inlägg idag så ni vet att jag fortfarande minns att jag har en blogg:)
Idag är det första advent, det är ca 7 grader varmt ute, det blåser storm (är visst nån "Berit" på väg till Sverige så Aftonbladet säger; "Håll er inne!!") och absolut ingen som helst julkänsla finns.. Tyvärr!
Men trots det så har jag satt upp ljusstakarna och bytt gardiner till nåt mer vintrigt/höstigt/juligt. Inga tomtar dock, det är på tok för tidigt. Inte för att jag brukar ta fram några till jul heller iofs ;)
I övrigt så rullar det på hemma här. Tilda har det bra i skolan och gör massa roliga saker, Mira har det okej på dagis. Det har varit lugnt ett par veckor nu iaf men kontentan av vad som varit har gjort att hon inte vill vara ensam på golvet utan vuxna och att hon blir ledsen när de vuxna går ut från rummet.. Tråkigt men sant...
Vi har ställt henne i dagmamme-kö i Flen men antar att plats där inte går att få förrän sent in på nästa år.
Förhoppningsvis kan hon börja känna sig trygg snart. Det går bra att lämna henne iaf så det är ju skön,t sen sover hon två ggr på sina 7 timmar hon är där så i det stora hela är det ju egentligen inte såå många timmar hon får va med de andra barnen.
På jobbet rullar det på, jag är ju på två kontor och det kräver lite av min skalle känner jag, haha.. Men det går bra:)
Jenny i stallet har bestämt nu att hon vill vara gravid på heltid så jag å Felicia tar över Preben från imorrn. Skönt att ha någon att dela med:) Jag ska rida 3-4 dagar/vecka och Felicia 2 gånger ca och kommer sköta hoppningen samt annat skoj. Jag trimmar dressyr och har väl oxå tänkt att ta nån uteritt förstås:)
Figo kommer tyvärr att hamna lite på sidan av under denna period men nåt pass då och då ska jag försöka hinna iaf.
Har tänkt att åka till Camilla Toll och träna snart för att se om hon passar för mig och Preben. Med Milan passade det kanoners men vi får se hur det går med P, han är lite känsligare så ja, det visar sig:)
Karin Öljemark kommer ju oxå till Liane ibland så kanske att jag testar henne med.
Kul ska det bli iaf att komma igång mer igen:)
På återhörande!!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0