Härlig tillvaro:)

Jag har börjat skola in Mira på dagis nu och det har gått lite sisådär..
Förra veckan började vi på måndagen, total katastrof!! Jag hann klä av henne ytterkläderna, sätta ner henne på golvet och så flyger det på en pojke och river henne på kinderna..
Jahapp, hej å välkommen lixom..:/
Vi går in och sätter oss och ännu en gång kommer han dit och nyps och rivs. Detta pågår under alla de timmar vi är där men variationen är att rivas, nypas eller bitas. Pojken är ca 1,5 år och gick på de tre barn som var mindre än honom..
Lite lustigt för han gjorde de helt oprovocerat.. Man funderar på varför..?
På måndag börjar jag jobba iaf så då är allvaret igång.
Mira är på tok för liten för att vara på dagis, jag ser det och jag känner det i hjärtat men tyvärr så är det såhär situationen ser ut.
Jag har inga dagar kvar att ta ut och vi kan inte leva på en lön för då hamnar vi på gatan tillslut.
Att jobba är nödvändigt så jag hoppas att det blir att kännas bättre snart... helst igår... :´(
image description
Igår var jag till stallet och red Preben för andra gången, åå vad roligt det var!
Det är så roligt att rida utbildad häst:) Det är kul med Figo oxå förstås men det är nyttigt för mig att rida både unghäst och äldre häst.
Det slog mig än en gång igår när jag for från stallet, att jag har det så förbaskat bra:)
Just nu har jag det bästa från två världar, möjligheten att vara hemma med familjen utan dagliga "måste åka till stallet-krav" samt att jag har några dagar i veckan där jag faktiskt får åka till stallet och "mina" härliga hästar. Bara ha ensamtid, rida och fixa lite.
Jag har ju oxå turen att få träna för tränare då å då, som jag tycker är nästan det roligaste som finns gällande ridningen:)
Nästa Kiddet-träning blir första helgen i nov verkar det som och då får jag vara med igen.
Helgen innan eller efter eller när det  nu var så kommer Karin Öljemark till Liane igen och har träningar men då rider hon själv. Men det är nyttigt att bara sitta och titta på:)
Det är lyx tycker jag när det finns ridhus på gården dit tränarna kommer, slippa åka iväg.. Även om det i sig kan va nog så roligt de me:)
Hur som helst så känns det som jag är lyckligt lottad just nu som har det så bra:)
Figo:)
På fredag fyller Mira ett helt år och jag funderar på var tiden försvann??
Tilda fyller sex om ett par månader och jag tänker även där; hur gick de till? Vart var jag under tiden?
Jag har ju inte blivit nå äldre;)..
Tilda kom för den delen hem idag med sin veckobok som man alltid måste läsa i.. I den stod det, "ta med en pinne"..tills imorrn
Hmm..? Vad för pinne? Jo men vi ska göra en apa, säger Tilda.
Jaha?.. En pinne från skogen eller?
Jaa.. fast nästan som en sån där som är som ett golv, fast mindre..
Jaha..?? En planka?
Ja, fast en liten.. Eller en pinne i skogen..
Hmm...Jaja, vi får ta med en "pinne" så får vi se hur det gick.. ;)
Mammamia, ibland funderar man.. haha.. Lite mer specifik info hade kanske vart bra.
Puss å kram sålänge!

Kommentarer
Postat av: moster

Haha... Det vet du väl Jenny, att en pinne är ALLTID en pinne :D

Lilla Tilda gumman <3

2011-10-11 @ 16:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0