Tidsoptimist, javisst!

Ja jag är ju inte direkt bra på det här med att blogga.
Skämmes får jag göra ;)
Det går lixom "för runt", som man säger här nere i Sörmland.
Man jobbar, äter, rider, myser med familjen och sover. Var hämtar man tid till annat? Det handlar väl om prioriteringar förstås men som alltid så prioriterar jag städning eller nåt annat husligt istället för att göra "nåt annat".
Nog om det..
Det rullar på som sagt, i trehundra!! Mira växer så det knakar och är busig som få. Charlie har sagt flera gånger att det är tur att det var sista barnet som blev såhär busigt, annars hade vi kanske bara haft ett ;)
Hon är överallt och ingenstans.. samtidigt! River och sliter i ALLT! Slår på spisen, dircker vatten ur hundskålen, klättrar upp i trappen, öppnar dörren och går ut.. Ja listan kan göras sååå lång.. Puhh...
Det är inte bara en gång man sagt att det är tur du är söt för annars...... ;)
Tilda däremot hon växer förstås hon med, dock på ett annat sätt. Hon har blivit så stor och duktig, läser korta ord och skriver och räknar bra.
Det går riktigt bra i skolan för henne och det är kul! Senaste månaden har hon mognat väldigt och törs göra saker som hon tidigare haft fullt sjå med att göra.
Det är väl så det är att va sex år förstår jag :)
Vi har planerat in en semesterresa till hösten är det tänkt:) Allt beroende på om vi får ledigt från jobbet samt om TIlda kan va ledig från skolan.
Jag fick ju presentkort på resa av mamma när jag fyllde 30 samt att vi får tillbaka en peng på skatten så då passar vi på.
Charlie har aldrig varit utomlands och för mig var det över tio år sen jag va iväg sist..
Det lutar åt en tripp till Grekland en vecka. Det blir bara jag, Charlie och Tilda som åker, lillfia Mira får vara hemma med farmor/mormor.
Vi resonerar så att hon inte har nån vidare behållning av resan iaf när hon bara är då, två år.
Hon får följa med en annan gång:)
Inget är beställt ännu men vi kikar runt på alternativ :)
I stallet går det bara bra, Preben har varit väldigt fin på slutet och sista träningarna jag gjorde för både Karin Öljemark och "Kiddet" var sådär sjukt bra så man inte vill sluta rida:)
Beröm och positiva ord om utveckling sen sist osv är alltid kul!
Tyvärr fick vi ett bakslag häromdagen pga markering vänster bak som han tidigare haft trassel med. Han är inte halt men tar inte i fullt ut.
Nu till helgen så kommer Kiddet och det är meningen jag ska träna igen, jag hoppas det kan ha gett med sig till dess. Vi får kika och känna få se hur det går.
Snart är det påsk och vi åker upp till mamma några nätter. Barnen längtar efter mormor och det gör förstås jag med ;)
Man blir väl aldrig för stor för att längta efter mamsen <3
En kort uppdatering, ska försöka återkomma igen snart:)
Sålänge får ni ha det bäst!
Kram!
Mira i bollhavet på Busfabriken:)
TIlda och Love efter deras "tävling" på gården ;)
Kära "syster" och gofisen Mira;)
Å hörrni förresten:)
Jag ska bli "moster" :) Hurra!!!!!

Kommentarer
Postat av: Maddis

Åh va jag saknar er <3

2012-03-29 @ 10:31:50
Postat av: moster

Jag saknar er också <3

2012-03-29 @ 10:51:10
Postat av: Mamma

Jag längtar efter er också. Ska bli så mysigt när ni kommer..skynda skynda..!!:))

2012-03-29 @ 16:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0