Snart juni:)

Efter en vecka med riktigt varmt sommarväder blev det idag ett litet bakslag med bara ca 12-13 grader varmt. Solen skiner iofs men det blåser sviiinkallt, brr!!
Det är ju trots allt bara 29/5 så vi får ha tålamod, sommaren kommer:) .... nog... ;)
I mitt förra inlägg skrev jag om att vi funderade på att åka utomlands i höst, den planen fick tyvärr hamna på is då det gick sönder grejer som var tvunget inhandlas för en del av de pengar vi tänkt använda till resan..
Ironiskt nog pajade den en timme efter jag bokat resan.. Kul..?? Nä inte så värst kanske..
Jaja, vi får åka nästa år. Mitt presentkort måste ju användas här framöver så åka det ska vi, när det nu än blir:)
Jag har sökt sommarponny eller vanlig foderponny till Tilda men det verkar svårt att hitta nån passande.
Är bara två veckor kvar av ridskolan nu sen gör den uppehåll över sommaren. Hade varit så kul om Tilda har kunnat rida under den tiden menhon får klara sig ändå kanske.
Mira hon är en riktig liten busfia, Charlie brukar säga det att om hon hade varit det första barnet han fått så skulle han nog bara haft ett ;) Haha..
Det är bara rackartyg och bus:) Gladare unge får man nog leta efter:) Älskade lilla prinsessan!!
Tilda hon är jätteduktig i skolan, skriver och läser nästan helt själv nu:)
Hon är väl just nu inne i nån slags förpubertet eller nåt, jiiiiisses så humörig.. Mammamia;)
Från skratt till skrik till gråt och dramatik!
Det känns som hon har det lite jobbigt med sig själv just nu och för mig/oss kan det ibland vara lite svårt att hantera. Det är lätt att man skäller och gnatar och gnäller.. Men man orkar ju lixom inte bara ibland..  Det dåliga samvetet gör sig påmint dagligen, det ska gudarna veta:/
Mitt i allt detta så är hon ju förstås min älskade goa lilla prinsessa. Skruttungen:)
I stallet går det framåt, vi tränar och står i, både för Karin Öljemark och Christina "Kiddet" Aldèn.
Preben är riktigt fin och det är otroligt skoj att rida!
Jenny ska väl försöka komma igång själv här framöver men jag kommer än så länge att ha ansvaret för hans träning.. sååååå jag rider så det ryker fram till jag blir "hästlös" igen:)
Nädå, hon vill ha hjälp framöver oxå och även Liane förstås, så rida det får jag nog. Dock kanske inte på samma sätt som idag där jag styr själv (i stort sett) upplägget..
Jag har sagt att när barnen blir så pass stora så att de kan vara hemma själva, följa med till stallet utan "gnäll" och ha sina egna intressen (kanske hästar;) ), först då kanske jag skaffar mig en egen häst.
Vi har ju valt att bosätta oss utan barnvakt och för att inte bara en av oss ska få ha hålla på med sin hobby så måste jag dela med mig av dagarna och inte räkna kallt med att kunna åka till stallet sju dagar /vecka.
Men vet ni? För mig gör det inget:)
Jag lever för mina barn och huvudsaken är att de har det bra. Å förresten, skulle det vara så att de vill ha varsin ponny sen så ser jag hellre att de får en sån än att jag får en häst.
Det kommer en dag sen när de är så stora så de inte ens bor hemma längre och då vill jag att de ska kunna se tillbaka på sitt liv och vara glada och nöjda. Inte känna att de har fått stå tillbaka för att mamma absolut skulle ha en häst.
Nä fy 17, såna finns det nog av ändå, som ser till sitt bästa före barnens, oavsett om det gäller häst, bil, jobb, kärlek eller vad tusan som helst..!
Till nästa gång vi hörs så önskar jag er en härlig försommar:)
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0